کد خبر: 78896

جشنواره فیلم کوتاه آغاز به کار کرد 

مسعود رحیمی، خبرنگار: سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از امروز آغاز به کار کرد و علاقه مندان به این ژانر از سینما می توانند به تماشای آثار از 31 کشور جهان بنشینند. برای این دوره از جشنواره بیش از 5 هزار فیلم به دبیرخانه ارسال شده که تنها در بخش ملی آن 2 هزار اثر را شامل می شود. 
نکته قابل توجه درباره این دوره از جشنواره، تنوع ژانر آثار شرکت کننده است؛ به  طوری که ۱۰ فیلم کمدی کوتاه، 9 فیلم ژانر فانتزی، 5 اثر در بخش رازآلود، 3 اثر در ژانر وحشت، 2 اثر در ژانر جنگی، 20 اثر در بخش درام، 2 فیلم کوتاه در حوزه کودک، 6 اثر در بخش ملودارم و 2 اثر در بخش تجربه گرا شرکت کرده اند. همچنین  حضور ۷۰ درصدی فیلم‌های شهرستان‌ها نشان می‌دهد که جوانان شهرستان‌ها ظرفیت و استعداد بسیار زیادی در عرصه سینما دارند و قرار است در آینده نزدیک شاهد حضور کارگردانانی باشیم که با اولین فیلم سینمایی بلند خود در جشنواره فیلم فجر که جزو جشنواره های مهم سینمایی محسوب می شود، حضور پیدا کنند.
قرار است این دوره از جشنواره فیلم کوتاه بعد از بررسی فیلمنامه های متقاضیان فیلم اول به حمایت از 10 فیلمنامه برتر در راستای تولید آنها بپردازد. 

مرتبط ها